Tietosuojaseloste
Jotta voimme palvella sinua parhaamme mukaan, edellyttää se, että keräämme ja käsittelemme joitakin sinua koskevia tietoja.
Arvostamme yksityisyyttäsi ja olemme sitoutuneet suojaamaan sitä tämän tietosuojaselosteen, voimassa olevan lainsäädännön sekä yleisen hyvän liiketoimintatavan mukaisesti.
Tämä tietosuojaseloste sisältää EU:n tietosuoja-asetuksen vaatimusten mukaisesti tietoa siitä, mitä henkilötietoja keräämme, millä periaattein sitä käsittelemme sekä mitä oikeuksia ja vaikuttamismahdollisuuksia sinulla on tietojasi koskien.
Huom. Tämä tietosuojaseloste koskee Mimoto Ky:n suorittamaa tietojen käsittelyä.
1. Yleistä
Mimoto Ky (y-tunnus 1824706-1) käsittelee sinua koskevaa henkilötietoa tämän tietosuojaselosteen ja sovellettavan lainsäädännön mukaisesti, joten pyydämme sinua lukemaan tämän tietosuojaselosteen huolellisesti.
Käyttämällä palvelujamme tai verkkosivustojamme tai ottamalla meihin yhteyttä hyväksyt, että käsittelemme sinua koskevia henkilötietoja tämän tietosuojaselosteen mukaisesti. Mikäli et hyväksy näitä ehtoja, emme todennäköisesti pysty palvelemaan sinua parhaalla mahdollisella tavalla.
2. Mihin tarkoitukseen henkilötietojani kerätään ja käsitellään?
Keräämme, säilytämme ja käsittelemme sinua koskevia henkilötietoja vain ennalta määriteltyihin käyttötarkoituksiin:
Emme suorita rekisteröityjen henkilökohtaisiin ominaisuuksiin perustuvaa profilointia tai niihin liittyvää automaattiseen päätöksentekoon johtavaa tietojen käsittelyä.
3. Mitä henkilötietoja minusta kerätään ja mistä lähteistä?
Keräämme sinua koskevia henkilötietoja pääasiassa sinulta itseltäsi yhteydenottojen sekä verkkosivustojemme ja -palveluidemme käytön yhteydessä. Keräämme tietoja myös manuaalisesti, esimerkiksi puhelimitse asiakaspalvelun tai myynnin yhteydessä.
Itse toimittamiesi tietojen lisäksi keräämme verkkosivuistoillamme ja -palveluissamme tietoa myös evästein sivustojemme ja palveluidemme käytön analysointia ja kehittämistä sekä markkinoinnin ja mainonnan kohdentamista varten.
4. Millä perusteilla henkilötietoja käsitellään?
Käsittelemme henkilötietoja usealla lain edellyttämällä perusteella. Käsittelyn oikeusperuste riippuu suhteestamme sinuun. Oheisesta taulukosta näet henkilötietojemme käsittelyn oikeusperusteet ja esimerkkejä käsittelytoimista.
OIKEUSPERUSTE | ESIMERKKI KÄSITTELYTOIMISTA |
Sopimussuhde tai sopimuksen tekemistä edeltävät toimenpiteet | Käsittelemme asiakkaidemme tietoja kaikkia kohdassa 2 mainittuja käyttötarkoituksia varten sopimussuhteeseen perustuen. |
Lakisääteinen velvoite | Säilytämme ja käsittelemme asiakastietoja esimerkiksi kirjanpitoamme varten kirjanpitolain mukaisesti. |
Rekisterinpitäjän tai kolmannen osapuolen oikeutetut edut | Mikäli meillä ei ole sopimussuhdetta sinuun, käsittelemme tietojasi oikeutettuun etuun perustuen. Tällaisia käsittelytoimia ovat esimerkiksi asiakaspalvelu ja yhteydenottopyyntöihin vastaaminen, verkkosivustojemme kävijäseuranta ja kehittäminen sekä palveluidemme tietoturvan varmistaminen ja mahdollisten väärinkäytöstilanteiden selvittäminen. Yritysten edustajien henkilötietojen käsittely markkinointitarkoituksissa perustuu myös oikeutettuun etuun. |
Suostumus | Tilatessasi yksityishenkilönä tuotteita tai uutiskirjeen sivuiltamme, käsittelemme tietojasi suostumukseesi perustuen. Pyydämme suostumuksesi suoramarkkinointiin tietojen keräämisen yhteydessä. |
5. Kuka käsittelee tietojani ja luovutetaanko niitä kolmansille?
Tietojasi käsittelee yrityksemme henkilöstöön kuuluvat henkilöt tehtäviään suorittaessaan. Käytämme toiminnassamme kuitenkin kolmansien osapuolten tietojärjestelmiä tietojen tallennukseen ja käsittelyyn. Huolehdimme tällöin muun muassa sopimuksin siitä, että tietojasi käsitellään luottamuksellisesti ja lainmukaisesti.
Luovutamme tietoja palvelun tuottamisen mahdollistamiseksi tavarantoimittaja-, tietotekniikka-, maksunvälitys-, kuljetus- ja kirjanpito-alalla toimiville yhteistyökumppaneillemme. Tällaisia tilanteita ovat esimerkiksi tilatessasi tuotteita, joiden tilaus tapahtuu verkkosivustomme tai -palvelumme kautta. Saatamme myös luovuttaa tietoja muutoin sopimusvelvoitteiden täyttämiseksi taikka lain tai toimivaltaisen viranomaisen sitä edellyttäessä. Saatamme myös luovuttaa tietojasi, mikäli olisimme osallisena yritys- tai liiketoimintakaupassa.
6. Luovutetaanko tietojani EU:n ulkopuolelle?
Tietojasi ei luovuteta EU:n ulkopuolelle.
7. Kauanko henkilötietojani säilytetään?
Säilytämme henkilötietojasi vain niin kauan, kun on tarpeellista niiden käyttötarkoitukselle tai kuin sopimus tai laki sitä vaatii.
8. Miten tietojani säilytetään ja suojataan?
Tietojasi säilytetään palveluntarjoajiemme palvelimilla, jotka on suojattu alan yleisten käytäntöjen mukaisesti. Huolehdimme siitä, että käsittely täyttää sovellettavan lainsäädännön vaatimukset ja suojatoimet, joilla pyritään estämään henkilötietojen vahingossa tapahtuva tai lainvastainen tuhoaminen, hävittäminen, muuttaminen, luvaton luovuttaminen taikka luvaton pääsy tietoihin.
Keräämämme ja käsittelemämme henkilötiedot pidetään luottamuksellisina ja pääsy niihin on rajattu vain työssään tietoja tarvitseville henkilöille. Sitoudumme myös olemaan luovuttamatta ja paljastamatta henkilötietoja muille kuin sellaisille työntekijöille tai muille henkilöille (ml. mahdolliset alihankkijat), joiden on tarpeen tuntea kyseinen tieto sovittua tarkoitusta varten ja jotka ovat palvelu- tai muiden sopimustensa perusteella taikka lakisääteisesti velvollisia pitämään tiedon luottamuksellisena. Pääsy henkilötietoihisi on suojattu käyttäjäkohtaisin tunnuksin, salasanoin ja käyttöoikeuksin.
9. Tietojen antamisen pakollisuus ja antamatta jättämisen seuraukset?
Jos et anna henkilötietoja tai salli niiden käsittelyä tämän tietosuojaselosteen mukaisin periaattein, emme todennäköisesti pysty palvelemaan sinua ja täyttämään toimintamme tarkoitusta. Jos et halua että käsittelemme tietojasi tämän tietosuojaselosteen mukaisesti, pyydämme että et toimita meille mitään tietoja.
10. Käytetäänkö verkkosivulla evästeitä ja mitä ne ovat?
Käytämme verkkosivustoillamme evästeitä, jotta voisimme tarjota parhaan mahdollisen käyttäjäkokemuksen sivustojemme ja palvelujemme käyttäjille.
Evästeet ovat lyhyitä tekstitiedostoja, jotka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän päätelaitteelle. Evästeiden avulla saamme tietoa siitä, miten verkkosivustojamme ja -palveluitamme käytetään. Hyödynnämme tietoa palveluidemme ja verkkosivustojemme kehittämisessä, käytön analysoinnissa sekä markkinoinnin ja mainonnan kohdentamisessa ja optimoinnissa.
Voit sallia tai kieltää evästeiden käytön käyttämäsi selaimen asetuksista. Useimmat selaimet sallivat evästeet automaattisesti. Huomaathan, että evästeiden estäminen saattaa rajoittaa verkkosivustomme ja -palvelumme toimivuutta.
11. Millaisia oikeuksia ja vaikutusmahdollisuuksia minulla on?
REKISTERÖIDYN OIKEUS | MITÄ SE TARKOITTAA? |
Suostumuksen peruuttaminen | Mikäli käsittelemme tietojasi suostumuksesi perusteella, voit milloin tahansa peruuttaa suostumuksen ilmoittamalla siitä meille. Voit myös kieltää tietojesi käytön suoramarkkinointiin koska tahansa markkinointitarkoituksessa lähettämässämme sähköpostiviestistä löytyvää "Peru tilaus" -linkkiä klikkaamalla. |
Pääsy tietoihin | Sinulla on oikeus saada meiltä vahvistus siitä, käsittelemmekö sinua koskevia henkilötietoja sekä saada tietää, mitä sinua koskevia henkilötietoja käsittelemme. Lisäksi sinulla on oikeus saada täydentäviä tietoja henkilötietojesi käsittelyn perusteista. |
Oikeus saada virheet korjatuksi | Sinulla on oikeus pyytää sinua koskevien virheellisten tai vanhentuneiden taikka muuten puutteellisten tietojen korjaamista. |
Oikeus tietojen poistamiseen | Sinulla on oikeus pyytää sinua koskevien tietojen poistamista esimerkiksi jos tietoja ei enää tarvita siihen tarkoitukseen, johon ne on kerätty tai jos perut suostumuksesi, jonka perusteella olemme tietojasi käsitelleet. |
Oikeus kieltää suoramarkkinointi | Voit kieltää henkilötietojesi käsittelyn suoramarkkinointitarkoituksiin koska tahansa klikkaamalla sähköpostiviestiemme lopusta löytyvää "Poistu postituslistalta"-linkkiä. tai ilmoittamalla asiasta asiakaspalveluumme. Jos asiakkaanamme kiellät tietojesi käytön suoramarkkinointiin, lähetämme sinulle vain asiakassuhteen hoitoon tarpeellisia viestejä. |
Oikeus vastustaa käsittelyä | Mikäli käsittelemme henkilötietojasi yleisen edun taikka oikeutetun etumme perusteella, sinulla on oikeus vastustaa sinua koskevien henkilötietojen käsittelyä siltä osin, kuin käsittelylle ei ole olemassa sellaista huomattavaa syytä, joka syrjäyttäisi sinun oikeutesi taikka käsittely ei ole tarpeen oikeudellisen vaateen hoitamiseksi. Huomaathan, että tässä tilanteessa emme todennäköisesti pysty enää palvelemaan sinua. |
Oikeus rajoittaa käsittelyä | Sinulla on tietyissä tilanteissa oikeus vaatia, että rajoitamme henkilötietojesi käsittelyä. Esimerkiksi jos tiedot ovat mielestäsi väärin, jolloin voimme rajoittaa käsittelyä tietojen paikkaansapitävyyden tarkistamisen ajaksi tai jos käsittely on mielestäsi lainvastaista, etkä halua tietojasi poistettavan. |
Oikeus saada tiedot siirretyksi | Mikäli olemme käsitelleet tietojasi suostumuksesi perusteella tai sopimuksen täyttämiseksi, sinulla on oikeus saada meille sähköisesti toimittamasi tiedot koneellisesti luettavassa, yleisesti käytetyssä muodossa, jotta tiedot voitaisiin siirtää toiselle palveluntarjoajalle, jos se on teknisesti mahdollista. |
Oikeus vastustaa automaattista käsittelyä ja profilointia | Emme suorita rekistöröityjen henkilökohtaisiin ominaisuuksiin perustuvaa profilointia tai automaattiseen päätöksentekoon johtavaa tietojen käsittelyä. |
12. Miten voin toteuttaa oikeuteni?
Voit toteuttaa edellä kuvatut oikeutesi ottamalla meihin yhteyttä esimerkiksi lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@mimoto.fi.
Mikäli katsot, että henkilötietojesi käsittely ei ole lainmukaista, voit myös tehdä valituksen toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle.
13. Voidaanko tätä tietosuojaselostetta päivittää?
Päivitämme tietosuojaselosteen sisältöä toimintamme kehittyessä ja/tai lainsaadännön muuttuessa, joten pyydämme sinua käymään tällä sivulla aika ajoin. Löydät tietosuojaselosteen viimeisimmän päivityspäivämäärän tämän dokumentin alusta. Merkittävistä muutoksista tietosuojaselosteeseen pyritään ilmoittamaan rekisteröidyille ehtojen päivityksen yhteydessä.
14. Miten voin ottaa yhteyttä tietosuoja-asioissa?
Helpoiten otat meihin yhteyttä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@mimoto.fi. Tähän sähköpostiosoitteseen lähetetyt viestit käsitellään luottamuksellisesti.
Mimoto Ky
Tainionkoskentie 10
55100 Imatra
+358 405370864
1.1 Tilausta tehdessä asiakkaan tulee aina ilmoittaa nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero.
1.2 Mimoton asiakasrekisteri on luottamuksellinen ja Mimoto sitoutuu olemaan luovuttamatta tietoja eteenpäin.
1.3 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä noudattamaan tässä sopimuksessa mainittuja sopimusehtoja.
1.4 Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun asiakas on jättänyt tilauksen.
1.5 Mikäli asiakas ei hyväksy tuotetta, tulee hänen palauttaa tuote 14 päivän palautusoikeuden aikana takaisin Mimotolle (ks. jäljempänä kohta 4.).
1.6 Mikäli asiakas ei ole noutanut saapunutta tuotetta postitoimipaikasta tai noutopisteestä 14 päivän kuluessa, kauppa peruuntuu. (kts. 4.8)
1.7 Mimoto ei vastaa valmistajien sivuilla olevien tietojen oikeellisuudesta.
1.8 Mimoto pidättää oikeuden olla toimittamatta tilausta.
2.1 Hinnaston hinnat sisältävät arvonlisäveron. Toimitamme tuotteet Itellan ja matkahuollon palveluita käyttäen.
2.2 Mikäli tuotteen hinta on noussut tilauksen lähettämisen jälkeen, myymme tilatut tuotteet tilaushetken hinnalla. Mikäli tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta senhetkisen hinnan mukaisesti.
2.3 Kaikkien tuotteiden tuotetiedot näkyvät tuotekortissa kotisivuillamme. Tuotetietovirheen takia tehtävä palautus on asiakaspalautuksena maksuton, ja palautus on tehtävä kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun asiakas on virheen havainnut tai asiakkaan olisi kuulunut virhe havaita.
3.1 Mimoto toimittaa tuotteitaan asiakkaalle 1-5 arkipäivän toimitusajalla. Mikäli tuote on kuitenkin tilapäisesti varastosta loppu, siitä ilmoitetaan asiakkaalle sähköpostilla.
3.3 Mikäli lähetät tavaraa Mimotolle tuotepalautuksena, muista säilyttää kuittikopio/seurantanumero sekä ilmoittaa siitä Mimotolle asiakaspalvelu@mimoto.fi
4.1 Kaikilla tuoteilla on 14 päivän palautusoikeus postipaketin tai noutotilauksen noutohetkestä alkaen (mukaan lukien viikonloput ja pyhäpäivät, poislukien noutopäivä). Raskaiden (yli 30kg) tuotteiden palautuksen yhteydessä ei palauteta rahtikuluja ja asiakas hoitaa palautusrahdin omalla kustannuksellaan. Ilmainen vaihto/palautuskerta yhteen vaihtoon tai palautukseen. Toisesta vaihdosta tai palautuksesta veloitamme 19,90€. Ilmainen palautusoikeus ei koske tilauksia jos asiakas tilaa samalla useampia kokoja tuotteesta ja pitää yhden, mutta palauttaa loput.
4.2 Noutohetkeksi katsotaan se päivä, jolloin paketti on lunastettu tai noudettu postista tai matkahuollon toimipisteestä.
4.3 Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusaikana asiakkaalla on oikeus tutustua tuotteeseen huolella samalla tavalla kuin hän voisi tehdä ostaessaan tavaran liikkeestä. Asiakas voi myös avata pakkauksen tutkiakseen tuotetta menettämättä palautusoikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tavaraa käyttöön. Esim. moottoripyöräkypärää kannattaa pitää päässä niin että ei poista lappuja ja visiirin suojakalvoa, kun kalvo tai laput on poistettu katsotaan tuote käytetyksi.
4.4 Palautusoikeus ei koske tuotetta, jota on käytetty
4.5 Tuotepalautukset on tehtävä aina: a) Hyvin pakattuna ilman turhia merkintöjä ja teippauksia alkuperäiseen tuotepakettiin. b) Mukana kopio kuitista. c) Viimeistään 14 päivän kuluessa noutohetkestä. Mikäli alkuperäiseen tuotepakettiin on tehty teippauksia palautamme vain 80% tuotteen hinnasta.
4.6 Emme hyväksy tuotteen palautusta, mikäli palautettava tuote on jätetty asianmukaisesti pakkaamatta. Postin aiheuttama palautuksen särkyminen on Mimoton tai kuljetusyhtiön vastuulla.
4.7 Kaikki kaupan purkamiset ja alennukset suositellaan aina sovittavaksi kirjallisesti (esim. sähköpostilla, kirjeitse) . Asiakkaan tulee ilmoittaa Mimotolle tilinumero (postiennakkotilauksissa) johon asiakkaan maksama rahasumma palautetaan. Rahasumman palautus suoritetaan kohtuullisen ajan kuluessa siitä kun tavara on palautunut Mimotolle ja tarkastettu.
4.8 Palautus on ilmainen. Poikkeuksena seuraavat tilanteet:
- mikäli asiakas jättää noutamatta jo lähetetyn tuotteen postista tai matkahuollon toimipisteestä
5.1. Takuu on myyjän maahantuojan vapaaehtoisesti antama lisäsitoumus. Takuun antaja vastaa siitä, että tuote toimii määräajan. Mikäli tuotteen valmistaja, maahantuoja tai valtuuttama huoltoliike tarjoaa tuotteelle takuun, rajoittuu Mimoton velvollisuus hoitaa tuotteen takuu aina kuluttajasuojalain 5. luvun yleisiin virhesäännöksiin.
5.2 Takuuaika alkaa kuitissa olevasta päiväyksestä ja kestää maahantuojan määritelemän takuuajan. Tuotteen takuuvaihto ei pidennä alkuperäistä takuuaikaa.
5.3 Takuun piiriin eivät kuulu ulkoisten esineiden aiheuttamat vauriot.
5.4 Takuu ei kata tuotteiden väärinkäyttöä tai muita ohjeiden laiminlyöntiä, mukaan lukien asiakkaan asennusvirheitä taikka tuotteiden normaalia kulumista.
5.5 Kuluttajansuojalain mukaisesti ostajan on ilmoitettava virheestä takuunantajalle kohtuullisessa ajan kuluessa siitä, kun asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.
5.6 Takuupalautukset on tehtävä aina alkuperäisessä tai samanlaisessa paketissa, missä tuote on asiakkaalle lähetetty (hyvin pakattuna) ilman turhia merkintöjä ja mukana kopio kuitista.
5.7 Kaikki takuupalautukset lähetetään tai tuodaan Mimotolle. Tuote viedään postiin ja palautetaan asiakaspalautuksena veloituksetta.
Tilauksen voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, pankki- / luottokortilla ja Klarna Tilillä tai Laskulla
HENKILÖTIETOLAIN (523 / 99) 10 §:n MUKAINEN REKISTERISELOSTE
Rekisterinpitäjä:
Mimoto Ky. Tainionkoskentie 10 IMATRA . Y-tunnus 1834706-1
Rekisteriä hoitava henkilö: Mimoto Ky, info AT mimoto.fi
Rekisterin nimi:
Mimoto Ky asiakasrekisteri
Rekisterin käyttötarkoitus:
Rekisteriä käytetään pääsääntöisesti asiakkaan omien tilausten postittamiseen. Rekisteriä voidaan kuitenkin käyttää myös suoramarkkinointiin, paitsi jos asiakas on tämän erikseen kieltänyt.